Oyun Yazarlığı Atölyesi
Oyun Yazarlığı Atölyesi
5.000₺ – 13.500₺
5.000₺ – 13.500₺
Bu atölye için satış süreci tamamlanmıştır.
Tiyatronun bugünkü ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir metin yazmak.
Oyun yazarlığı atölyesi üç kurdan oluşur. Her kur dört hafta sürer. Çalışma haftada bir gün iki saat ve yüz yüze gerçekleşecektir. Katılımcılar ders saati dışında da çalışmanın gereği, okuma ve yazma sürecinde olacaklardır.
1. Dönem: 19 Ocak-9 Şubat 2025 Tiyatronun Temel İlkeleri
2. Dönem: 16 Şubat-9 Mart 2025 Bir Uyarlama Çalışması
1.Hafta: Tiyatro nedir? Tiyatroyu oluşturan elamanlar nelerdir? Sahne, ışık, müzik, oyuncu, yönetmen, kostüm, dekor, dijital tasarım vb. ne işe yarar?Tiyatroyu oluşturan tüm elemanların işlevlerini bilerek metinde bu araç gereçleri doğru biçimde kullanmak üzerine temel bir çalışmayla başlayacağız. Her bir birimin doğru ve anlamlı kullanımı hakkında bütünlüklü bir bakış açısı oluşması birinci gerekliliktir.
2.Hafta: İnsan nedir? Tiyatroda karakter, tip, oyun kişisi nedir? Seyirci kimdir? Kurgu neden önemlidir?Tiyatro insanı anlatan ve onu anlamaya çalışan bir sanat olarak merkezine aldığı kişi veya kişiler üzerinden hikayesini anlatır. Tiyatroda insanı bilmek üç temele dayanır, sosyoloji, psikoloji ve fizyoloji. Öte yandan seyirci kimdir, neyi algılar ve ne bekler, metni yaratırken ilk sormamız gereken sorulardır.
3.Hafta: Tiyatro metni nedir? Örnek metinler üzerinden edebi türlere kronolojik bir bakış. Tiyatro kurgusal metnin öncüsüdür. Tüm kurgu metinler tiyatrodan doğmuştur. Yerleşik düzene geçtiğimizden beri tiyatro hep vardır. Ve her çağ kendi ihtiyaçları üzerinden yeni bir tür yaratmıştır. Trajedi, komedi, grotesk, dram, epik tiyatro, absurd tiyatro ve post modern tiyatronun ne olduğu ve işlevlerini bilmek oyun yazarı adayının metnin gereğini anlamasını sağlar.
4.Hafta: Söz nedir? Kime, niye ve ne söylüyoruz? Bir tiyatro metni neyi kasteder, neyi hedefler?Söz sadece yazdığımız değil, oyunun bütünüyle söylediğimizdir. Sözümüzü ve sözü söylemenin en iyi biçimini bulmanın yolları üzerine düşünmek bir metnin oluşturmanın ilk adımıdır. Diyalog kadar sessizliği yaratmanın anlamı ve tiyatronun özgün biçimiyle bir metin oluşturmanın yolları üzerine tartışma yürüterek derin bir bakışın oluşması sağlanır.
1.Hafta: Katılımcının önceden seçtiği bir hikayenin tiyatral imkanları üzerine düşünmek. Katılımcılar bu kura başlamadan önce anlamlı buldukları bir hikayeyi seçecekler. Bu hikayenin bir tiyatro metnine dönüşebilmesi için neler yapılması gerekir, hangi teatral biçimde yazılması gerekir, her katılımcının metni üzerine konuşup bir karara varacağız.
2.Hafta: Hikayenin tiyatro metnine dönüşmüş taslağı üzerine tartışıp geliştirmek. Katılımcı diyalogları henüz yazılmamış bir taslak hazırlayacak ve bu taslağın işlevi üzerine diğer katılımcılarla birlikte tartışarak bir yol çizeceğiz. Seçtiğimiz biçim, ilerlemeyi düşündüğümüz yol, metnin uzunluğu vb. hikayenin özüne hizmet ediyor mu sorularının cevaplarını bulacağız.
3.Hafta: Metnin diyaloglandırılması. Diyalog tiyatro metninin tek dilsel aracı olduğu için açık, net ve hedefe yönelik olmalıdır. Diyaloğun işlevi ve ifade biçimi üzerine konuşarak yazılmış diyaloglar üzerinden metnin son şeklini almasını sağlayacağız.
4.Hafta: Hikayeden uyarladığımız metinlere son şeklini vermek. Uyarladığımız metnin sahnenin tüm gereklerini yerine getirip getirmediği üzerine tartışıp özgün hikayeye sadık kaldığımız metnin nasıl bir anlam yarattığını konuşacağız. Yolda karşılaştığımız engelleri aşmak için yapabileceklerimizi bilerek bu kura veda edeceğiz.
1.Hafta:Kendi sözümüzü bulmak. Ne söyleyeceğiz, niye söyleyeceğiz, bu oyunla ne kastedeceğiz? Katılımcıların daha önce düşündükleri, kendilerine anlamlı gelen ve yazılmaya değer gördükleri düşünce ve hikayeleri üzerine konuşacağız. Bir fikri geliştirmenin, hikayenin ihtiyaçlarını keşfetmenin ve doğru bir yol izleyebilmenin yöntemlerini bulacağız.
2.Hafta: En kritik ve eğlenceli aşama. Metnin taslağını kurmak. Taslak, bir metnin temel yapısı anlamına gelir. Karakterlerimiz kimler, mekan ne, anlatım biçimimiz nedir, kesintisiz bir metin mi olacak, episodlardan mı oluşacak, her bölümde neyi nasıl anlatacağız, bu konular üzerine konuşup taslak metne son halini vereceğiz.
3.Hafta: Yapısı oluşmuş metnin diyaloglarını geliştirmek. Taslağımıza son halini verdikten sonra, diyalog aşamasında metne en uygun dili bulmak ve asıl sözümüzü metin içine sakince yerleştirebilmek için neler yapabiliriz, nerelerde zorlanıyoruz, betimleme olmadan sadece konuşmayla bir dil yaratmanın zor ve eğlenceli yanları üzerine çalışacağız. Metinde söylenen ve söylenmeyen arasındaki dengeyi bulacağız.
4.Hafta: Metnin teslimi ve sunumu. Metnimize bundan sonra ne olacak? Metnin son halinin teslimi. Bir metnin tam olarak bittiğini nasıl bilebiliriz? Bir metni kimlere okutmalı, kimlere okutmamalıyız, son halini verdiğimiz bir metinle nasıl vedalaşırız, bu sorulara cevap arayacağız. Tam anlamıyla bittiğine ikna olduğumuz metnimizi kimlere nasıl ulaştırabiliriz, hangi tiyatrolar ve ekiplerle nasıl iletişime geçebiliriz, bu konularda yönlendirici bir fikir alışverişi gerçekleştireceğiz.
5.000₺ – 13.500₺
5.500₺
5.400₺